Információk, érdekességek

Ezek a betegségek jelenthetnek problémát 40 fölött

2021. június 20.

Amíg az ember 20 éves, azt gondolja, hogy örökké fiatal marad. Aztán eljön a 30 és kezd szembesülni azzal, hogy a bőre már nem termel elég kollagént, hogy tovább tart leadni 1-2 kilót, hogy nehezebben piheni ki a bulikat, vagy épp fáj a dereka és a nyaka az irodai munkától. 40 éves korunkra pedig sajnos előjöhet pár olyan betegség is, amivel korábban nem találkoztunk.  

Miért bűvös szám a 40?

Valójában nem az. Mindenkinél egyedi genetikai meghatározottság, hogy mikor kezd ráncosodni, őszülni, mikor lassul be egy kicsit az anyagcseréje. És persze rengeteg múlik az életmódon, ezt mindenki és mindenhol hangsúlyozza.
  1. Táplálkozz okosan!
  2. Hidratálj megfelelően!
  3. Mozogj valamit rendszeresen!
  4. Kerüld a negatív stresszt!
Tényleg az itt felsoroltak kulcsfontosságúak abban, hogy az örökletes adottságaink mikor és miként fognak előjönni. A testünk folyton változik, a kollagén termelés például már a 25-öt meghaladva csökkenni kezd. Az őszülés van, akinél 25 van, akinél 45 évesen kezd jelentkezni. És ezek csak a külsőségek. 
 
A bűvös szám tehát van, akinél 30, van akinél 50, de az is lényeges szempont, pszichésen ezt hogyan éljük meg. Sokan afféle életközepi válságnak élik meg a 40-et, amikor átértékelik, mit tettek le eddig az asztalra, jó helyen tartanak-e, megfelelő-e a párkapcsolatuk, megvalósították-e az álmaikat. A válasz pedig gyakran nem kielégítő. Azonban sosincs késő változtatni és valami újba, hasznosba fogni, maradandót alkotni, felfedezni egy másik, eddig ismeretlen oldalunkat vagy kvalitásunkat!
Ha valaki lelkileg rendben van, egész másként szemléli a világot, az idő múlását, a változásokat, és higgyük el, jobban is néz ki! Igaz ez a férfiakra és a nőkre is. Egy önazonos, magát szerető ember minden életszakaszában sugárzik.
 
A helyes étrend, az elhízás és tunyaság elkerülése nem azért életbevágó, hogy jól nézzünk ki, hanem azért, hogy elkerüljük a civilizációs ártalmak okozta betegségeket.

Milyen civilizációs betegségek jöhetnek 40 környékén?

Persze a legnagyobb igyekezetünk ellenére is szembesülhetünk problémákkal 40 után, mert tény, hogy az anyagcsere lassul, a regenerációs folyamatok lassulnak, az immunrendszernek több muníció kell, hogy távol tartsa a betolakodókat, és így tovább. De ha odafigyelnük magunkra, rendszeresen járunk szűrővizsgálatokra, akkor sok probléma megelőzhető és kivédhető, illetve az idejében felfedezett betegségek sokkal eredményesebben kezelhetőek!

Kötelezően ajánlott lenne 35 év felett mindenkinek az éves vérvétel (labor és vizeletvizsgálat), a mellkasröntgen, az EKG, a fogak állapotának felmérése és a fogkő eltávolíttatása, a szemvizsgálat, férfiaknak az urológia, nőknek a mammográfia és a nőgyógyászati szűrés.

Szavazások

Önnek van valamilyen krónikus betegsége?

Aktív: 2021. június 20. - 2021. július 31.

Nem tudok róla.
Igen van.
Nincs.


szavazatok száma: 0
Szavazni 1 órán belül egy gépről csak egy alkalommal lehet.

Szavazok Lezárt szavazások

A nagy parlagfű tévhit - gyógynövény vagy halálos ellenség?

2021. június 19.

Dr. Farkas Anikó előadásaival járja az országot, hogy elárulja, a megosztó parlagfű kérdésben mi az igazság. A természetes gyógymódokat kiválóan ismerő szakértő végre lerántja a leplet arról, mi is valójában a parlagfű: a csodálatos ambrózia, vagy egy betegséget okozó növény, amely ellen tényleg jobb küzdeni? Allergiások figyelem! Minden, amit a parlagfűről tényleg tudnotok kell!  

Ez az Ambrosia nem az az ambrózia, és nem gyógynövény

Számos előadást tartottam már különböző növényes témákban, de kétségtelen, hogy nincs még egy olyan kényes ügy, mint mikor az ember felvállalja a konfliktusok lehetőségét is, és leszedi a keresztvizet a parlagfűről. Meg egy kicsit azokról az embertársainkról is, akik népszerűsítik fogyasztását – bármilyen formában. (Ezeket a parlagfűből készült termékeket piacokon is árulják lekvár vagy kozmetikum formájában, annak ellenére, hogy ezeket betiltották, mert a parlagfű minden formája bizonyítottan májkárosító, és az allergiások tüneteit nem, hogy nem javítja, kifejezetten ront rajta!) 

Mi magyarok – ahogy sok másban is – ebben is igazán különcnek számítunk. Egyes honfitársaink képesek szembemenni a tudománnyal és a józan ésszel, és gyógynövény rangra emelni ezt az újvilági, Észak-Amerikából származó inváziós fajt, amely több tekintetben is káros.

Szerbiában szörnyülködtek! Parlagfű ami ehető?

Tavaly ilyentájt találkoztam szerbiai kollégáimmal, és természetesen arról is beszélgettünk, hogy épp mivel foglalkozunk. Meséltem a parlagfüves előadásaimról és a fenti jelenségről. Arról, hogy a növény latin nevéből kiindulva egyesek kikiáltották a parlagfüvet az istenek eledelének. Mit ne mondjak, kerekedett is a kollégák szeme rendesen! Pont, mint az enyém, amikor először találkoztam ezzel a tévedéssel. El nem tudták képzelni, hogy juthat ilyesmi valakinek az eszébe! Még hogy a parlagfű gyógynövény!

Még a híres népgyógyász füvesember, Gyuri bácsi is teakénti fogyasztásra ajánlotta a májat károsító és allergizáló növény herbájából készült főzetet. Szabolcsban manufaktúra jött létre ilyen termékek gyártására, a net tele van olyan parlagfűlekvár-receptekkel, amit odahaza készíthet el a gyanútlan és hiszékeny háziasszony, de ott van ez a káros anyag szappanban és krémben is.

Tegyük tisztába az ambróziát! A parlagfű nem az az abnrózia, amire gondolsz ... 

Visszatérve a címre, tegyük tisztába ezt az ambrózia dolgot! A parlagfű - egészen pontosan az általunk jól ismert ürömlevelű parlagfű - latin neve Ambrosia artemisiifolia L. A név végén álló L betű Carl von Linnère (1707-1778) utal. Arra a nagyformátumú svéd természettudósra, az akkori svéd király udvari orvosára, aki az akkor ismert élővilágot felosztotta növény- és állatvilágra, megalkotta a rendszertant, és a fajok ún. binominális nomenklatúráját, a kettős nevezéktant. Minden leírt fajnak kéttagú latin nevet adott. A források szerint – a korszellemnek megfelelőn – vallásos, hívő ember volt, és nagy tisztelettel viseltetett a jelentős egyházi személyiségek felé. Több faj nevében megemlékezett róluk. Így a parlagfüvet Ambrosius milánói püspökről nevezte el (termékeny, nagy hatással bíró személyiség egyházi körökben).

Kávé mint csodafegyver

2021. június 19.

Reggelente a legtöbb ember még a szemét sem nyitja ki teljesen, amíg nem veszi magához az első adag kávéját. Azonban hogy a különleges ízű ital élénkítő hatásán túl is számos pozitív tulajdonsággal rendelkezik, csak kevesen tudják.

Eszpresszó, filteres, hosszú kávé… Kedvenc italunk elkíséri szinte az egész napunkat, attól kezdve, hogy felkelünk az ágyból – főleg, ha ez nehezen megy… Hiszen a kávé mérsékelt fogyasztása mindnyájunk számára ajánlott „energizáló”, élénkítő gyanánt, nem is szólva egyéb jótéteményeiről.

Jól ismert magas koffeintartalma mellett a kávé magában rejt még ásványi anyagokat és vitaminokat is: káliumot, magnéziumot, kalciumot, nátriumot, vasat, cinket és rezet, továbbá a B-vitamin-csoport tagjait: B2-, B3-, B5-, B6-vitamint. Antioxidáns polifenolokban is bővelkedik. egy csésze kávé 200-550 mg-ot tartalmaz. Tanulmányok szerint a kávé a polifenolok legfőbb forrása (megelőzve a zöldség- és gyümölcsféléket és a teát), véd az időskori betegségektől, többek közt a ráktól vagy a degeneratív idegrendszeri, ill. szív- és érrendszeri problémáktól. Azt is megállapították, hogy napi néhány csésze kávé antioxidáns hatásainak köszönhetően csökkenti az infarktus veszélyét, valójában nem okoz magas vérnyomást, megelőzi a kalcium lerakódását az erekben, így mérsékli az érelmeszesedés kockázatát.

Teljesítményfokozó hatás

„Pszichoaktív” szerként a kávé élénkíti a figyelmet és koncentrálóképességét, hosszú távon javítja a memóriát, valamint fejleszti a motorikus képességeket. A koffein normális adagja naponta 200-300 mg, de annak mennyisége függ a választott kávéfajtától is.
Kerülni kell a túlzott adagokat, mert hajlamosítanak a felgyorsult szívverésre (tachycardia), nyugtalanságot és ingerlékenységet, alvászavart okozhatnak. Továbbá figyelembe kell venni a nap folyamán tea, energiaital stb. formájában elfogyasztott koffein összmennyiségét is.
Mindamellett nem egyformán reagálunk a kávéra – egyeseknél hosszabb, másoknál rövidebb ideig tart a koffein hatása.

A kávé hatása a fogyásra és az emésztésre

A legtöbbünknek étkezés után jólesik egy csésze kávé. A koffein ugyanis stimulálja a gyomorsav-elválasztást, így könnyebben emésztjük meg az elfogyasztott ételt.
Ami az alakunkra való hatását illeti, a koffein enyhén fokozza a termogenézist. Ekkor a szervezet fokozott hőtermelésre használja a bevitt kalóriákat – több zsírt hőként éget el, tehát fogyunk. Mindezek mellett a koffein növeli az epe áramlását és a vastagbél mozgását is, ezért keletkezik enyhe hashajtó hatása a felszívódás után kb. félórával. Van, akinél gyomorégést is okoz a kávé egyik összetevője, különösen, ha étkezéstől függetlenül fogyasztja.